Access main content

Access main menu

Sciencie FacultySciencie Faculty

Print >< Back

Research Institutes

Los institutos y centros realizan actividades complementarias con las propias de las facultades y escuelas, sea en el campo de la investigación o en el de la docencia. Además de los institutos aprobados conforme al art. 10 de la LRU, los institutos y centros pueden ser: propios o adscritos a la UAM, interuniversitarios (creados en colaboración con otra u otras universidades) y mixtos (creados en colaboración con otras instituciones públicas o privadas). Todos ellos deben ser aprobados por el Consejo de Gobierno e informados favorablemente por el Pleno del Consejo Social para su remisión a la Comunidad de Madrid.

The Nicolás Cabrera Institute

The  "Nicolás Cabrera" Institute of Materials Science at the Universidad Autónoma de Madrid has over 100 professors and postdoctoral researchers from our University interested in Materials Science, Nanoscience and Biophysics.

The Severo Ochoa Centre of Molecular Biology (CBMSO)

A mixed centre of the Universidad Autónoma de Madrid and the Superior Council for Scientific Research which currently covers vanguard areas such as Cellular Biology, Development Biology, Virology, Molecular Microbiology, Neurobiology, Cellular Signalling and Immunology.

Institute of Mathematical Sciences (ICMAT)

The Institute of Mathematical Sciences (ICMAT) is a mixed institute of the Higher Council for Scientific Research and three Madrid Universities: the Universidad Autónoma de Madrid, the Universidad Carlos III de Madrid and the Universidad Complutense de Madrid.

Institute of Theoretical Physics

A mixed centre belonging to the Higher Council for Scientific Research (CSIC) and the Universidad Autónoma de Madrid (UAM)

Ministerio de Educación y Ciencia
Centro Superior de Investigaciones Científicas
Scientific Culture
Scientific Park
Síguenos en

Universidad Autónoma de Madrid © 2008 · Ciudad Universitaria de Cantoblanco · 28049 Madrid · Tel.: +34 91 497 51 00 · e-mail: informacion.general@uam.es.