Acceder al contenido principalAcceder al menú principal'>Formulario de contacto'>La UAM

Facultad de Formación de Profesorado y EducaciónFacultad de Formación de Profesorado y Educación

Artículos 2014

  • Arias Estero, J. L., y Castejón Oliva, F. J. (2014). Using instruments for tactical assessment in physical education and extra-curricular sports. European Physical Education Review, 20(3). doi: 10.1177/1356336X14539214
  • Balsalobre-Fernández, C., Tejero-González, CM., & Del Campo-Vecino, J. (2014). Relationships between training load, salivary cortisol responses and performance during season training in
    middle and long distance runners. PLoS ONE, 9(8), e106066.
  • Balsalobre-Fernández, C., Tejero-González, CM y Del-Campo, J. (2014). Hormonal and neuromuscular responses to high level middle and long-distance competition. International Journal of
    Sports Physiology and Performance
    , 9, 839-844.
  • Balsalobre-Fernández, C., Tejero-González, C.M., Del campo, J. y Alonso, D. (2014). Hypoxic exposure as a means of increasing sporting performance: fact or fiction? International Journal of
    Medicine and Science of Physical Activity and Sport, 14
    (53) 183-198.
  • Balsalobre-Fernández, C., Tejero-González, C.M., C., Del campo, J. y Bavaresco, N. (2014). The Concurrent validity and reliability of a low-cost, high-speed camera-based method for measuring
    the flight time of vertical jumps. Journal of Strength and Conditioning Research. 28(2), 528-533.
  • Cabrita, T., Rosado, A., De la Vega, R. y Serpa, S. (In Press). Relationship between athletic identity and personality in competitive sport. Revista de Psicología del Deporte, 23(2).
  • Cabrita T., Rosado, A., Serpa, S. y De la Vega, R. (In Press). Dependencia al ejercicio, identidad deportiva y características del deportista. Revista Mexicana de Psicología.
  • De la Vega Marcos, R.; Román Tabanera, M.; Ruiz Barquín, R.; Aguado Gómez, R.; Hernández, J.M. y Sanz Serrano, A (In Press). Attentional training analysis by videoconsole. Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte.
  • De la Vega, R., Román, M., Ruiz, R. y Hernández, J.M. (2014). ¿Cómo perciben los entrenadores de fútbol el rol del psicólogo del deporte?: un estudio comparativo. Cuadernos de Psicología del Deporte, 14(2), 27-36.
  • De la Vega, R., Ruiz, R., Borges, P. y Tejero, C. (2014). Una nueva medida tridimensional del estado de ánimo deportivo: el POMS-VIC. Cuadernos de Psicología del Deporte, 14(2), 37-46.
  • De la Vega, R., Ruiz, R., Tejero, C. y Rivera, M. (2014). Relación entre estados de ánimo y rendimiento en voleibol masculino de alto nivel. Revista de Psicología del Deporte, 23(1), 49-56.
  • Del Valle, S., De la Vega, R. y Martínez, M. (In Press). Primary and Secundary school physical education teacher´s beliefs. Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte.
  • Esteban-Cornejo, I., Gómez-Martínez, S., Tejero-González, CM., Castillo, R., Lanza-Saiz, R., Vicente-Rodríguez, G., Marcos, A., Martínez-Gómez, D. (2014). Characteristics of extracurricular physical activity and cognitive performance in adolescents. The AVENA study. Journal of Sport Sciences, 37(12), 1596-1692.
  • Esteban-Cornejo, I. Tejero-González, CM., Martínez-Gómez D, Cabanas-Sánchez, V., Fernández-Santos, J. Conde-Caveda, J., Sallis, JF., Veiga OL. (2014). Objectively measured physical activity has a negative but weak association with academic performance in children and adolescents. Acta Paediatrica, 103, e501-e506.
  • Esteban-Cornejo, I., Tejero-González, C., Martínez-Gómez, D., Sallis, J.F., Del Campo, J., González-Galo, A., Padilla-Moledo, C., y Veiga OL. (2014). Independent and combined influence of the components of physical fitness on academic performance in youth. The UP & DOWN Study. Journal of Pediatrics, 165, 306-312.
  • Felipe, C. y Garoz, I. (2014). Actividad Físico-deportiva en programas de cambio de actitudes hacia la discapacidad en edad escolar: Una revisión de la literatura. Cultura, Ciencia y Deporte, 27(9), 199-210.
  • Felipe, C., Garoz, I. y Díaz del Cueto, M. (2014). Determinantes de las técnicas de cambio de actitudes hacia la discapacidad en programas educativos: una revisión internacional. Siglo Cero, 45(3), 28-46.
  • González Martín, J.; Martínez-de-Haro, V.; del Campo Vecino, J. y Cid-Yagüe, L. (2014) La enfermedad crónica en las clases de educación física [Chronic disease in physical education]. Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y el Deporte, 14(55), 577-589. Http://cdeporte.rediris.es/revista/revista55/artenfermedad495.htm
  • Horcajo, J. y De la Vega, R. (2014). Changing doping-related attitudes in soccer players: How can we get stable and persistent changes?. European Journal of Sport Science. doi: 10.1080/17461391.2014.905988.
  • Macías, R., Garrido-Muñoz, M., Tejero-González, C.M., Lucía, A., López-Adán, E., y Rodríguez-Romo, G. (2014). Prevalence of leisure-time sedentary behaviour and sociodemographic
    correlates: a cross-sectional study in Spanish adults. BMC Public Health, 14, 972-980.
  • Paramio Salcines, J.L., Grady, J. y Downs, P. (2014) Growing the Football Base: The Increasing Economic and Social Relevance of Older Fans and Those with Disabilities in the European Football Industry, Soccer and Society, special issue ‘Football and Inclusivity’, 15, 5-6 DOI:10.1080/14660970.2014.920623. http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14660970.2014.920623#.U4mr-fl_uQA
  • Romero-Martín, R., Fraile Aranda, A., López-Pastor, V. M., y Castejón-Oliva, F. J. (2014). Relación entre sistemas de evaluación formativa, rendimiento académico y carga de trabajo del profesor y del alumno en la docencia universitaria. Infancia y Aprendizaje, 37(2). doi: 10.1080/02103702.2014.918818
  • Santos Pastor, M. L., Castejón Oliva, F. J., & Martínez-Muñoz, L. F. (2014). Análisis y propuestas de cambio en la metodología yla evaluación en el Espacio Europeo de Educación Superior. Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, 7(3), 127-144.
  • Tejero-González, CM. (2014). Perception of physical fitness is associated with perception of body weight. Sociodemographic analysis in Spain. Nutrición Hospitalaria, 29(2), 393-396.

 

 

Facultad de Formación del Profesorado y Educación  · C/ Francisco Tomás y Valiente, 3 · Universidad Autónoma de Madrid · 28049 Madrid · España © 2016 Síguenos en