- Campos, R. y Karmiloff-Smith, A. (2003). If metacognition exists in other species, how does it develop? Behavioral and Brain Sciences, 26(3), 342.
- Scerif, G., Karmiloff-Smith, A., Campos, R., Elsabbagh, M., Driver, J. y Cornish, K. (2005). To look or not to look? Typical and atypical development of oculomotor control. Journal of Cognitive Neuroscience, 4, 591-604.
- Sotillo, M., García Nogales, M. A., y Campos, R. (2007). Teoría de la mente y lenguaje: El caso del síndrome de Williams. Infancia y Aprendizaje 30 (3), 459–74.
- Campos, R., García-Nogales, M. A. y Sotillo, M. (2007). Programa de intervención en habilidades de comprensión social dirigido a personas con síndrome de Williams. En García, J.M. (Coord.) Dificultades del desarrollo. Ediciones Pirámide.
- Campos, R. y Sotillo, M. (2008). Constructing minds: Development of mindreading abilities in typical and atypical trajectories. Behavioural and Brain Sciences, 31 (3), 336-337.
- Martínez-Castilla, P., Sotillo, M. y Campos., R. (2010). Prosodic Abilities of Spanish-speaking Adolescents and Adults with Williams Syndrome. Language and Cognitive Processes. http://www.informaworld.com/10.1080/01690965.2010.504058
- Campos, R. (pendiente de publicación). Aspectos terapéuticos en el síndrome de Williams. En M. Sotillo, E. Garayzábal y R. Campos, Síndrome de Williams: Aspectos psicológicos y educativos. Editorial Verbum.
- Campos, R. y Sotillo, M. (pendiente de publicación). Social interaction and mental state understanding across development. En E. Farran, A. Karmiloff-Smith, M. Tassabehji (Eds.), Developmental Disabilities from Infancy to Adulthood: Lessons from Williams Syndrome. Oxford University Press.