Acceder al contenido principalAcceder al menú principalFormulario de contactoLa UAM

Facultad de Formación de Profesorado y EducaciónFacultad de Formación de Profesorado y Educación

Imprimir >< Atrás

Histórico de eventos

Classroom code¿switching, translanguaging, and multimodal classroom practices: Implications for teachers in CLIL contexts

Título Seminarios
Ponente
Angel Lin (University of Hong Kong)
Fecha
07-05-2012
Hora
A las 12:30
Lugar
Sala de Juntas
Descripción

Classroom code-switching has been an important research topic in sociolinguistic and ethnographic research in the past 2 decades. Recent research developments have introduced the concepts of translanguaging and multimodality, and reworked the old research questions in new contexts. In this presentation, I shall attempt to integrate both the old and new research perspectives and methodologies, while situating all of these in the contemporary sociopolitical contexts of language-in-education policy research studies, especially those in Southeast Asian contexts. Implications for teachers will also be discussed with respect to the recent rise of CLIL (Content and Language Integrated Learning) in Europe.

Observaciones

Los Seminarios de Investigación están abriendo en la Facultad un espacio de debate de las Investigaciones realizadas y/o en curso. Os animamos a que participéis y a que hagáis propuestas para los próximos Seminarios. Me lo podéis comunicar directamente.


Con mi afecto,
Cintia Rodríguez Garrido

Facultad de Formación del Profesorado y Educación  · C/ Francisco Tomás y Valiente, 3 · Universidad Autónoma de Madrid · 28049 Madrid · España © 2016 Síguenos en