Go to main contentGo to main menuFormulario de contactoLa UAM

Facultad de Ciencias Económicas y EmpresarialesFacultad de Ciencias Económicas y Empresariales

Print >< Back

Teaching and Research Staff

Fernández Nogales, Ángel

Profesor Titular
Office:
Módulo 16 - Despacho 305
Email:
angel.fernandez@uam.es
Phone:
(34)  91 497 39 12 / 39 29
Resume CV

I have developed my teaching and research activities in the Department of Marketing at the University since 1981. I have held various academic positions, such as Associate Dean for Academic Affairs and Head of the Department. I am the author of several books, articles and papers on Marketing Research, Consumer Behaviour and Retailing. I have managed and coordinated several graduate courses (master and bachelor’s degrees) and seminars in the field of Marketing Research and Digital Marketing, collaborating with major companies. I have also participated as a member and director on various market research projects for companies and other organizations. I am currently director of several online courses in Social Media and Mobile Marketing and Marketing Research. I am particularly interested in the design and application of new digital qualitative and quantitative methodologies in social and business issues.

Research

Areas of experience

  • Qualitative and quantitative research in Marketing
  • Social Media Marketing
  • Mobile Marketing

Publications

Books

  •  "Investigación de Mercados: Obtención de Información”, Editorial Civitas, 1997.
  • “Investigación y Técnicas de Mercado”, Editorial ESIC, 2ª Edición, 2004.
  • “Las Marcas de Distribuidor”, Imagen y Posicionamiento de Marcas de Distribuidor. Editorial Pirámide. 2010.
  • “Metodología para la Investigación en Marketing y Dirección de Empresas”, La entrevista en profundidad. Editorial Pirámide. 2012.
  • “Marketing: Mercado y Demanda”, La investigación de mercados, Las técnicas de obtención de información en marketing y Muestreo y análisis de la información de marketing. Prentice Hall. 2012.

Articles

  •  “Estructura y distribución de espacio en el lineal: estrategias de las marcas de distribuidor en alimentación y droguería-perfumería” (con Gómez, M.), Distribución y Consumo, 45, 1999.
  • “Las marcas de primer precio: ¿Segundas marcas de distribuidor?”, Distribución y Consumo, 53, 2000.
  • Análisis de precios en el lineal: Especial referencia a las marcas de distribuidor y de primer precio” (con Gómez, M.), Estudios sobre Consumo, 52, 2000.
  • “Shelf Space Management: a case study in Spanish Retailing”, (con Gómez, M.), Journal of Retailing and Consumer Services, 12, 2005.
  • “Factores de competitividad de los centros comerciales” (con Rebollo, A. y Rozano, M.), Distribución y Consumo, 95, 2007.
  • “1977-2006: 30 años de evolución del sistema de distribución comercial en España” (con Martínez, E. y Rebollo, A,), Distribución y Consumo, 100, 2008.
  • “Tendencias de evolución de la distribución comercial en España” (con Martínez, E. y Rebollo, A,), Distribución y Consumo, 101, 2008.
  • “New insights into store brand equity: a model for retailers’ brands”. (con Gómez, M. y Rubio, L.). The Journal of Business and Retail Management Research, 3 (2), 2009.
  • “Consumer-level factors that influence store brand proneness: an empirical study with Spanish consumers”. (con Gómez, M.),  Journal of Euromarketing, 18 (1), 2009.
  • “Las marcas de distribuidor desde la perspectiva académica: Artículos publicados en revistas internacionales y españolas” (con Castro, E. y Rozano, M.), Distribución y Consumo, 109, 2010.
  • “Los fabricantes de grandes marcas y las marcas de distribuidor: Un estudio cualitativo”, Distribución y Consumo, 113, 2010.
  • “The impact of personalization and complaint handling on customer loyalty”, (con Arancibia, S., Leguina, A. y Molina, V.), African Journal of Business Management, 5 (34), 2011.
  • “Aspectos diferenciales en la medición de capital de marca de distribuidor: un modelo agregado” (con Gómez, M. y Abril, C.), Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa, 21 (1), 2012.
  • “Focussing resources for customer loyalty: an application to the chilean banking industry” (con Arancibia, S., Leguina, A. y Suarez, M.), African Journal of Business Management, 6 (3), 2012.

The full text of these articles can be obtained from the meta search engine that the UAM provides for its employees and students. The metabuscador can be accessed from off campus through VPN remote access.

The publications in Spanish can be consulted (and in some cases downloaded) on Dialnet.

Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales  · C/ Francisco Tomás y Valiente, 5 · Universidad Autónoma de Madrid · 28049 Madrid · España