El Día Internacional de la Mujer en el Servicio de Idiomas

¡Actividades transversales en nuestras aulas para celebrar este día tan especial!

05/03/2024SdI
Imagen de anuncio del día internacional de la mujer 8 m estilizado con mujeres por detrás

Varios docentes del Servicio de Idiomas han desarrollado actividades transversales para celebrar en sus aulas el Día Internacional de la Mujer.  Os contamos a continuación como se desarrollará unas de estas iniciativas con la participación de grupos de inglés de varios niveles.

“Inspirational women we should talk about” is a language learning project at the Language Service involving 3 English language groups. Students were asked to engage in a collaborative writing activity about a woman (an artist, scientist, an activist, a politician etc) who has been inspirational in some way and has had an impact on society. Working in small groups, students created social media posts using the Padlet tool. After choosing a woman and doing some research, they provided a visual image, some background information and a short text on her contribution and impact on society, how she is inspirational and why we should talk about her. The Padlet was then shared on the class Moodle platform. Copies were printed for display on the Language Service noticeboard to celebrate International Women’s Day. A subsequent activity based on the display, involved students in a reading race and a group discussion intended to raise awareness of gender equality issues.

A lo largo de la semana, aparecerán en los tablones del pabellón, los trabajos de varios grupos de las secciones de inglés, francés y español como lengua extrajera que también compartirán con los estudiantes del SdI sus creaciones. ¡Muchas gracias a todas y todos por vuestra entusiasta participación!